O tym, jak przedsiębiorcy mogą komunikować się w nowych realiach rynku pracy i pozyskać wartościowych pracowników z pokolenia Millenialsów, mówiliśmy podczas Kongresu Szkolnictwa Zawodowego i Dualnego.
Projektując przekaz i działania promocyjne nie możemy „demonizować”, a raczej powinniśmy starać się zrozumieć pokolenie Y i ich potrzeby komunikacyjne w kontekście wyboru zawodu czy promowania kształcenia zawodowego z udziałem przedsiębiorstw. Wszelkie działania powinny być prowadzone w ramach spójnej strategii komunikacji, uwzględniającej wciągnięcie do systemu nabywania i podnoszenia kwalifikacji zawodowych także dorosłych – takie stanowisko wyraził Wojciech Jagodziński, ekspert Szlifierni Marki, podczas panelu dyskusyjnego na temat przyszłości i kierunków rozwoju szkolnictwa zawodowego, który odbył się w ramach Międzynarodowego Kongresu Szkolnictwa Zawodowego i Dualnego, organizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Wydarzenie z udziałem gości z Włoch, Rumunii i Peru było okazją do wymiany poglądów i gorących dyskusji między ekspertami, edukatorami oraz przedsiębiorcami i samorządowcami.
W trakcie Kongresu okazało się, że pracodawcy budujący lub „szlifujący” markę pracodawcy w wymiarze wizerunkowym, mogą otrzymać silne wsparcie instytucji samorządowych, np. Centrum Rozwoju Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego – m.in. w zakresie nawiązywania współpracy z sektorem edukacji na partnerskich warunkach. W Wielkopolsce istnieje szereg sprawdzonych rozwiązań, które umożliwiają pozyskiwanie przyszłych pracowników w oparciu o model kształcenia z udziałem przedsiębiorstw – osiągalny zarówno dla najsilniejszych, międzynarodowych marek, jak również średnich i mniejszych przedsiębiorstw.