Jak rekrutować – pracownik z Pokolenia Z

wpis w: Na warsztacie | 0

Jak rekrutować pracownika z Pokolenia Z

Poznaj charakterystykę pokolenia Z i zwiększ szansę na skuteczne pozyskanie i utrzymanie pracownika dzięki employer brandingowi.

Pokolenie Z. Nazwani generacją selfie lub pokoleniem Google, urodzeni na przełomie wieków (połowa lat ’90 i początek XXI w.), dopiero wchodzą na rynek pracy. Każdego dnia mają przy sobie średnio 3 urządzenia elektroniczne i korzystają z nowych technologii od najmłodszych lat. Do 2020 roku obejmą 40% populacji świata.

Priorytetowe dla pokolenia Google są niezależność, indywidualizm i rywalizacja. Aktywizuje ich praca w zespole – urozmaicona elementami sportowego współzawodnictwa. Chcą się rozwijać i zdobywać umiejętności zapewniajace im konkurencyjność na rynku pracy.

Mocne (i słabsze) strony. Do ich atutów należy kreatywność, komunikatywność oraz wielozadaniowość – łączą życie zawodowe z prywatnym. Biegle posługują się nowoczesną technologią i językami obcymi. Sposób ich myślenia często jest innowacyjny i pozbawiony lęku przed wyzwaniami. Ich dorastanie przypadło na okres największego rozkwitu mediów masowych, co przełożyło się na umiejętność sprawnego filtrowania informacji. Zetki formułują swoje myśli krótko i zwięźle. Pojedynczej informacji poświęcają jeszcze mniej czasu, niż Millenialsi – jedyne 8 sekund!

Zetki wykazują się również przedsiębiorczością. Aż 70% z nich planuje oprzeć karierę na pasji lub rozważa założenie własnej działalności. Wywodzi się to z chęci zmiany świata na lepsze i wykonywania pracy, która będzie miała znaczenie.

Jednocześnie jest to grupa, która może wykazywać się wysoką mobilnością w zmianie pracodawcy. Zetki, jako młode pokolenie, które dopiero wchodzi na rynek, wciąż bada swoje umiejętności i możliwe kierunki rozwoju.

Jak pozyskać ZetkęPrawie 30% z nich udziela się w wolontariacie, a 70% chce poprzez pracę wywierać pozytywny wpływ na społeczeństwo – dlatego chętnie podejmą współpracę z firmą, która zaoferuje im możliwość realizowania pasji i prospołecznych postaw.

Nazwa pokolenia Google zobowiązuje, dlatego wartościowym case’m, który pozwoli zrozumieć, co aktywizuje Zetkę, jest model pracy biur Google (so let’s google it!). Stworzenie sfer relaksu i wplecenie w system motywacji elementów grywalizacji sprawi, że Zetki będą wykonywały swoje zadania ze zwiększonym zaangażowaniem. Wpłynie to również na wzmocnienie wizerunku firmy jako atrakcyjnego i nowoczesnego pracodawcy. Schematy te można wprowadzić zarówno w odniesieniu do pracy o specyfice biurowej – jak i produkcyjnej.

Choć model pracy Google wyrósł na fundamencie branży IT, coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie jej elementów w swoich realiach. Często nie są to zmiany fundamentalne, które wymagałyby dużych zasobów – a raczej drobne modyfikacje wynikające z nowoczesnego postrzegania przestrzeni biurowej i aktywizacji zespołu. Przykładem takiego działania jest np. przyniesienie gier na stołówkę, wygodniejsze krzesła w sali konferencyjnej czy wprowadzenie systemu realizacji celów – poprzez osiąganie kolejnych poziomów. Najważniejsze przy tym jest dostosowanie charakteru wprowadzonych innowacji do specyfiki firmy – oraz celu, jakiemu miałyby służyć.

Potrzebujesz wsparcia przy pozyskaniu odpowiedniego pracownika i zarządzaniu kadrą? Poradź się profesjonalistów, którzy doradzą i opracują dla Ciebie strategię EB, wyprodukują materiały reklamowe oraz poprowadzą Twoje kampanie rekrutacyjne.
NAPISZ DO NAS >>

autor: Klaudia Danielewicz | Magdalena Wardejn
źródła: www.commscope.com | www.wearegenzreport.com