Dla branży poligraficznej ostatnie lata minęły pod znakiem dynamicznych zmian. Powstały nowe, innowacyjne zakłady, a wiele istniejących przeszło gruntowną modernizację. Teraz nadszedł czas na edukację specjalistów.
Wraz z wprowadzeniem nowoczesnych technologii drukarskich, realia pracy w poligrafii zmieniły się diametralnie. O takich zawodach jak zecer, linotypista czy retuszer można usłyszeć już tylko w opowieściach starszych pracowników drukarni. Miejsce ekspertów „od wszystkiego” przejęli fachowcy, którzy w swojej specjalizacji potrafią wykreować prawdziwe poligraficzne cuda.
Jednak młodzi ludzie wciąż nie mają świadomości, jak atrakcyjna stała się praca w nowoczesnej gałęzi gospodarki, jaką jest obecnie poligrafia. Po technologicznym sukcesie, pracodawcy stają przed kolejnym wyzwaniem – przekonaniem uczniów, by skierowali swoją karierę ku drukarstwu.
Jak to zrobić? Ministerstwo Edukacji Narodowej już poczyniło pierwsze kroki, dostosowując kształcenie do wymogów branży. Kolejnym etapem jest jej popularyzacja – podjęcie współpracy ze szkołami, kampania w social media, organizacja eventów czy inne działania marketingowe podjęte przez pracodawców. Więcej w My Zawodowcy.