Silna marka pracodawcy – praktyczne porady

wpis w: Na warsztacie | 0

 

Chcesz skutecznie pozyskać wartościowych i lojalnych pracowników, a do tego wzmocnić wizerunek firmy w oczach klientów? Postaw na employer branding i stwórz silną markę pracodawcy!

Czym jest marka pracodawcy? Tym samym, czym marka produktu – przełożona na realia rynku pracy. Stanowisko w firmie staje się quasi towarem. Działy HR przyjmują role marketingowców i starają się przekonać kandydatów-konsumentów o jego atrakcyjności. Dzięki efektywnym działaniom Employer Brandingu (EB, ang. budowanie wizerunku marki pracodawcy) firma może stać się dla specjalistów „pracodawcą z wyboru”, który tworzy atrakcyjne środowisko dla rozwoju ich kariery. Według badania przeprowadzonego przez portal Praca.pl aż 70% kandydatów zaaplikuje do firmy, która aktywnie zarządza swoją marką, a 40% przymknie oko na niższe wynagrodzenie!

Jak zarządzać marką pracodawcy? Na rynku pracownika, który obserwujemy obecnie m. in. w branży finansów czy IT, konieczne jest aktywne i strategiczne pozyskiwanie specjalistów. Pierwszym krokiem do stworzenia skutecznej ścieżki EB jest poznanie potrzeb i specyfiki segmentu pracowników, który chcemy pozyskać. Inaczej będziemy komunikować się z Millenialsami, inaczej z Pokoleniem Zet. Co innego zaproponujemy przyszłemu pracownikowi IT oraz specjaliście z branży finansów. Tym, co łączy różne grupy zawodowe, jest potrzeba zatrudnienia na umowę o pracę oraz stabilna pozycja rynkowa pracodawcy. Dla kobiet, godzących ambicje zawodowe z prowadzeniem domu, istotna jest atrakcyjna lokalizacja biura. Panowie docenią elastyczne godziny pracy.

Następnym etapem jest dobór kanałów i narzędzi marketingowych. Odpowiadamy sobie na pytanie, gdzie możemy „spotkać” naszego kandydata – na LinkedIn, Facebook’u, portalu branżowym, za pośrednictwem headhuntera – i gdzie najchętniej nas on „wysłucha”. 44% kandydatów przebadanych przez portal Praca.pl podkreśla, iż marka pracodawcy powinna posiadać profesjonalną zakładkę „Kariera” na stronie www oraz uczestniczyć w wydarzeniach branżowych i targach pracy.

Skuteczna rekrutacja to nie wszystko i działania zewnętrzne warto uzupełnić dobrą polityką wewnętrzną pracodawcy. Postawienie na rozwój pracowników (szkolenia, coaching, mentoring), system motywacji i wspieranie ich pasji pomoże zwiększyć efektywność kadry… i całej organizacji. Zadowoleni pracownicy są dla kandydatów i klientów potwierdzeniem wiarygodności firmy. Duże marki niejednokrotnie wykorzystywały ich wizerunek do uzyskania celów marketingowych firmy – szczególnie w social media.

Dlaczego warto. Stworzenie silnej marki pracodawcy pomaga w pozyskaniu specjalistów na trudnym rynku pracownika. Przynosi też firmie korzyści wizerunkowe i kosztowe. Tworząc kulturę organizacji, w której dobrze się pracuje, zwiększamy zaangażowanie i efektywność kadry, dbając tym samym o jej lojalność. Niższa rotacja pracowników ogranicza koszty związane z rekrutacją i zmianami stanowiskowymi. Firma może skupić się na rozwoju produktów i usług oraz swojego otoczenia biznesowo-społecznego.

 

Potrzebujesz wsparcia przy tworzeniu silnej marki pracodawcy? Poradź się profesjonalistów, którzy opracują dla Ciebie wizerunkowy niezbędnik oraz poprowadzą Twoje kampanie.
NAPISZ DO NAS >>

 
autor: Magdalena Wardejn
dane statystyczne: Praca.pl

Zostaw Komentarz