Kreowanie wizerunku | Jak budować świadomość marki kształcącej zawodowo?

wpis w: Na warsztacie | 0

Firmy zatrudniające osoby z wykształceniem zawodowym mają coraz większe trudności z rekrutacją wykwalifikowanych pracowników. Dlatego potrzebne są rozwiązania, które skutecznie przyciągną ich do organizacji – i w niej utrzymają.

Proces pozyskiwania pracownika powinien rozpocząć się dużo wcześniej, niż na etapie tworzenia ogłoszenia o pracę. Bardzo ważny jest wczesny start – najlepiej jeszcze w fazie edukacji. Dzięki temu firma od początku znajdzie się w puli potencjalnych (lub wymarzonych!) pracodawców.

Kluczem do sukcesu jest także dobór właściwej strategii: stworzenie przekazu, który trafi do kandydatów, i jego implementacja w odpowiednich kanałach. Przykładami efektywnych działań są m.in. nawiązanie współpracy ze szkołami czy kampania wizerunkowa w mediach społecznościowych.

Warto jednak poprzedzić je badaniami potrzeb kandydatów, które podpowiedzą nam, jaki wizerunek pracodawcy okaże się dla nich atrakcyjny – i następnie promować go za pomocą właściwych narzędzi marketingowych.

Przeczytaj więcej o tym, jak skutecznie pozyskać specjalistów z każdej branży w naszym artykule na łamach My Zawodowcy.