Jak rekrutować – pracownik z Pokolenia X

wpis w: Na warsztacie | 0

Pracownik z Pokolenia X - jak go rekrutować i aktywizować?

 

Poznaj charakterystykę pokolenia X i zwiększ swoją szansę na skuteczne pozyskanie i utrzymanie pracownika dzięki employer brandingowi.

Pokolenie X. Określani mianem błękitnych kołnierzyków lub Pokolenia PRL 40- i 50-latkowie (urodzeni w latach 1965 – 79), stanowiący około 35% siły roboczej. To doświadczeni pracownicy o dużej etyce działania, którzy najprawdopodobniej długo byli związani z jedną firmą. Ich charakter – również jako pracowników – kształtował się w dobie strajków i przemian ustrojowych, edukacyjnych, rynkowych.

To pokolenie pragnące „amerykańskiego snu” w realiach ograniczenia dostępu do dóbr i usług konsumenckich. Towarzyszy mu przekonanie, że sukces zawodowy to trampolina do lepszego życia, dlatego praca jest dla nich jednym z najważniejszych aspektów życia.

Mocne (i słabsze) strony. Są lojalni, godni zaufania i ukierunkowani na rezultaty. Interesuje ich rozwój i innowacyjność firmy, jednak poparty twardymi danymi. Lubią otrzymywać konkretne, dokładnie określone zadania. Pracują sumiennie, precyzyjnie organizując swój czas, ustalając priorytety i cele. Wysoko cenią karierę, rozwój osobisty, niezależność decyzji oraz stabilną pozycję firmy. Nowoczesne technologie nie są im obce, jednak najbardziej ufają kontaktom face to face i papierowemu archiwum.

Nie są typem wielozadaniowców, a według badań ich dominującą cechą jest sceptycyzm. Miewają problem z niskim poczuciem własnej wartości, a nadmierna hierarchizacja w firmie wpływa ujemnie na ich produktywność.

Jak pozyskać Iksa? Pracowników tego pokolenia motywuje dobra pensja, prestiż marki pracodawcy i poczucie satysfakcji zawodowej. X jest w stanie zaakceptować gorsze warunki, pracując w miejscu o odpowiedniej renomie, które podnosi jego status społeczny. Przyciągną go więc firmy z dobrze prowadzoną strategią wizerunkową i pozycją rynkową.

Stymulujące są dla niego również dodatkowe benefity (karty zniżkowe, dobre ubezpieczenie, wyjazdy, służbowy samochód czy telefon), podwyżka (ma rodzinę i lubi utrzymywać odpowiedni standard życia) oraz inwestycja w jego rozwój osobisty (szkolenia). Lubi również poczucie niezależności przy wypełnianiu obowiązków służbowych, dlatego ceni sobie dobrą atmosferę pracy i relatywnie niski poziom kontroli ze strony kierownictwa.

Potrzebujesz wsparcia przy pozyskaniu odpowiedniego pracownika i zarządzaniu kadrą? Poradź się profesjonalistów, którzy doradzą i opracują dla Ciebie strategię EB, wyprodukują materiały reklamowe oraz poprowadzą Twoje kampanie rekrutacyjne.
NAPISZ DO NAS >>

 

autor: Magdalena Wardejn
źródła: http://bit.ly/2oajvdY | http://bit.ly/2vKq1M8 | http://bit.ly/2hGn09A

Zostaw Komentarz